Biznes, Firma, E-biznes

Usługi IT dla firm – przegląd i wybór. Na co warto się zdecydować?

Firmy mogą korzystać dzisiaj z pełnej palety usług informatycznych. Jakie z nich warto wziąć pod uwagę?

Coraz więcej przedsiębiorców wybiera usługi IT, które pozwalają na kompleksowe wsparcie środowiska informatycznego. Zlecenie ich zewnętrznej firmie, która ma duże doświadczenie i odpowiednie zaplecze, niesie za sobą wtedy wiele korzyści. Zobacz przegląd usług informatycznych dla biznesu i sprawdź, kiedy warto się na nie zdecydować.

Outsourcing IT – kompleksowa obsługa informatyczna firm

Jedną z najczęściej wybieranych usług IT jest outsourcing informatyczny. To usługa, która pozwala na uzyskanie szerokiego wsparcia informatycznego w ramach przejrzystej i elastycznej umowy.

Outsourcing IT polega na przekazaniu obsługi informatycznej firmie zewnętrznej. Wtedy to jej specjaliści zajmują się prowadzeniem czynności IT, które prowadzi dział informatyczny lub informatyk zatrudniony w firmie.

Dzięki outsourcingowi informatycznemu można otrzymać bieżące wsparcie w przypadku pojawienia się problemów IT, ale również skorzystać z rozwiązań wspierających bezpieczeństwo, efektywność działania oraz optymalizujących pracę firmy.

Najczęściej w ramach outsourcingu prowadzone są usługi jak monitorowanie obszaru IT, tworzenie procedur, zarządzanie sieciami, naprawy usterek sprzętowych oraz oprogramowania, doradztwo informatyczne, szkolenia, przeprowadzanie backupów.

Kompleksowe usługi informatyczne tego typu w Warszawie oferuje firma DreamITeam, która ma w tym zakresie duże doświadczenie i wspiera firmy w różnych branżach.

Helpdesk IT – szybka pomoc w razie problemów

Usługi IT polegające na helpdesku są bardzo dobrym wyborem wtedy, gdy firma potrzebuje pomocy specjalistów. Helpdesk daje wtedy dostęp do szybkich usług doradczych, napraw, gdy pojawią się jakiekolwiek problemy dotyczące zarówno sprzętu, jak i oprogramowania używanego w firmie.

Helpdesk jest prowadzony najczęściej na odległość. Polega on na obsłudze informatycznej za pomocą telefonu oraz przez komunikatory internetowe. Zdalna opieka pozwala wtedy na błyskawiczne usunięcie pojawiających się problemów. Ponadto helpdesk obejmuje także pomoc na miejscu, gdy jest ona konieczna.

Gdy chodzi o takie usługi IT Warszawa zapewnia je również całodobowo. To zatem najlepszy wybór dla firm, które pracują non-stop, dlatego wsparcie informatyczne w ich przypadku wymagane jest przez 24 godziny na dobę oraz przez 7 dni w tygodniu.

Audyty IT – kontrola środowiska informatycznego w firmie

Kolejną usługą IT, która jest bardzo pomocna podczas prowadzeni biznesu, jest audyt IT. Polega on na przeprowadzeniu drobiazgowej kontroli środowiska informatycznego w firmie, aby dzięki temu wspierać jego prawidłowe działanie.

Takie usługi IT warto prowadzić regularnie. Dodatkowo są one bardzo pomocne wtedy, gdy w najbliższym czasie firma planuje wprowadzenie zmian w obszarze IT, na przykład przez wdrożenie nowego systemu informatycznego. Pomocne są również wtedy, gdy obszar ten nie działa prawidłowo, wymaga optymalizacji, pojawiają się problemy związane z bezpieczeństwem.

Wynikiem audytu informatycznego jest raport, który zawiera szczegółowe informacje na temat jego działania, a także wskazania dotyczące zmian, które pozwolą na wyeliminowanie obecnie doświadczanych problemów.

Administracja sieci informatycznej – bezawaryjne działanie sieci firmowych

W firmach prowadzących usługi IT można też skorzystać z rozwiązań w ramach administracji sieci informatycznej. To usługa, która obejmuje kontrolę bezpieczeństwa sieci, prawidłowego działania jej elementów, a także reagowanie w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów.

Doradztwo IT – pomoc w podjęciu kluczowych decyzji

Firmy prowadzące obsługę IT są też gotowe do doradztwa informatycznego. Usługi te pozwalają na podjęcie kluczowych decyzji z punktu widzenia działania firmy, między innymi przy wyborze odpowiedniego sprzętu komputerowego, oprogramowania czy procedur.

Ponadto w firmach prowadzących usługi IT można skorzystać także z innych usług, między innymi w ramach tworzenia dokumentacji IT, szkoleń informatycznych, wdrażania systemów, ich aktualizacji, migracji, integracji.

 

 

1 KOMENTARZ

  1. Sam prowadzę sklep internetowy i korzytam z takich usług. Ja jestem świeży w biznesach. Raptem rok stażu. Na Ebay kupiłem u jednego sprzedawcy pewien produkt. Byłem zdumiony ilością sztuk ile sprzedał. Dla mnie wtedy był to ogrom pieniędzy, uparłem się że spróbuje z tym samym produktem w Polsce. Po 2 tygodniach nie przespanych nocy (w dzień pracowałem w korpo) znalazłem taniego dostawce (nie było to łatwe z racji tego, że produkt był w niszy), być może tańszego niż miał tamten sprzedawca. Klika ofert poszło na Allegro. Nauka marketingu, SEO, Google Ads, FB Ads. Dziś ponad 2 tys ofert i własny sklep internetowy 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ